gastric bypass?? Svar:

Hola! Yes jag har fortfarande kvar den lilla terroristen. .  Ingen tycks vilja ha henne. . .



Kollade min mail i dag. . . Har fått flera mail ang Magoperation. . .




Fråga från Elin.)
Heej! Har läst din blogg sen du började. Älskar värkligen din blogg!!!! :-)  Men undrar? Varför gör du inte en sån operation så du går ner i vikt?
Ta inte detta på fel sett!


Fråga från Nån som inte skrev ett namn.)
Tja, hittade din sida för några veckor sen.....? Vad tycker du om bypass?


Har fler mail som har inprincip samma frågor som dessa. ..
Orkar inte lägga in de nu. .


Iaf. . 

Mitt SVAR:

Jag tycker att det är svagt att göra en sån operation. .
Man är lat. . 

Jag menar, Jag säger ofta: Fan jag går inte ner och inga dieter eller träning hjälper. .  Men det är bara BULLSHIT!
Om jag hade tränat röven av mig så skulle jag rasa i vikt. .
Dom som har gjort den där gastric bypass operationen kan jag lova att dom inte har kämpat med mat och träning så som dom borde. . . För att undvika att opereras. . 

Om dom påstår att dom har tränat hoppas jag att dom menar minst 4 ggr i veckan 1tim per gång i ett par månader. . .  Och ätit hälsosam mat. .

Annars är det bara Bull. . :) 

Jag har egentligen inget emot denna operation. .  Den löser ju en viss del i viktfrågan. .
Det är bara vissa personer jag stör mig på :) 

Om 2 personer skall gå och tävla med varandra i simning. . Och båda skall simma 25 meter. . 
Ena simmar allt den kan och kommer halvägs medan den andra ligger och flyter in till mål och får guldmedalj. .
 
 

Ojj va hatiskt svaret blev. .  Men det är så jag tycker. . Kanske inte så elakt bara. .  Saksamma. .
En massa stav fel å okorekta ord,. .  Är trött. .  Orkar knappt se. .

god Natt!!




BTW. . .
Kommer börja med Veckans vikt. . 
Vilken dag skall den vara på? Brukade ha den på söndagar men ni får välja. . . Eller a. .  Komma med förslag. .

Pärlan
2010-02-15 @ 10:24:09
URL: http://phatgirl.devote.se

Jag har min vägdag på måndagar, det tycker jag passar bra. :) Ny start på veckan. Och då tänker man lite mer under helgen vad man stoppar i sig. ;) hehe

Marija
2010-02-15 @ 12:27:01

Jag tycker också det känns lite som om man fuskar om man opererar sig. Man tar den snabba vägen ut liksom..

Jag har min vägningsdag på Söndagar oftast (:

Anonym
2010-02-15 @ 17:37:31
URL: http://apapaya.blogg.se/

Tisdag! kl 11. DÅ har jag vägning =D

.
2010-11-25 @ 05:20:12

Besviken.
2010-11-25 @ 05:20:38

Du har helt rätt. Det du skriver framkommer klart och tydligt som hatiskt, även fast du kanske inte "menade" det.



Jag känner mig väldigt stött av det du skriver. Såklart har du rätt till din åsikt, på samma sätt som jag har rätt till min, och jag tycker att du drar alla över en kam.



Jag tror inte du förstår vad som krävs av en gastric bypass-opererad person. Du säger att opererade bara behöver "flyta in i mål" och får en guldmedalj för detta. Det är inte bara att lägga sig under kniven och tro att allt kommer att bli bra. En GBP är, trots allt, INGEN LÖSNING! Det är ett verktyg.



Har du tänkt på människor med ledbesvär? Med kronisk smärta? Ryggskott? De som faktiskt inte KAN hårdträna 4 gånger i veckan, utan att gå av på mitten?



Sitt inte där och tro att du är så jävla mycket bättre, bara för att du faktiskt klarar av att banta och träna utan hjälp (good for you!).



Jag menar, vem fan vill lägga sig under kniven frivilligt..? En operation är alltid sista utvägen!



Om det bara är "vissa personer" som du stör dig på, varför skriver du då om alla GBP-patienter i helhet..? Du framstår som väldigt högfärdig och nedlåtande, vilket är trist för din del, eftersom det reflekterar illa på dig.



Jag kan inte låta bli att känna mig besviken när jag läser det du skriver.

Anonym
2010-11-25 @ 15:02:17

Sjukt fegt av dig att ta bort kommentaren. Vågar du inte stå för det du har skrivit? Allas åsikter raderas om dom inte stämmer överrens med dina, är det så?



Om man inte kan stå för sin åsikt och argumentera FÖR den, varför då uttrycka den?



Vem är det som är "svag" egentligen..? Vem är det som är full av "bullshit" (som du uttrycker det)..?

Anonym
2010-11-25 @ 15:03:58

Oj, fel blogg.. jag ber hemskt mycket om ursäkt! Radera gärna kommentaren! :(

★ BigFattie ★ Svar:
2010-11-30 @ 11:39:23

Ojoj ojjjjj va grumpy du är då.

Som sagt alla har rätt till sina åsikter.



Mitt inlägg var bl.a ämnad till 2 personer som läser min blogg (mina vänner). Som mycket väl vet om vad jag tycker om dom. (gällande sina lata arslen)



Eftersom att dom var riktiga tjockisar utan några "ledbesvär,kronisk smärta och Ryggskott" Som mådde och levde utan några som helst problem. :)

Så kortfattat = Dom ville bara helt enkelt gå ner i vikt.



Sen om nu alla som läser detta inlägg och tror att jag "ser ner på alla som vill eller har gjort GBP" Får helt enkelt skylla sig själva.



Bara för att jag skriver illa/hatiskt om en viss sak betyder det verkligen inte att "jag drar alla över en kant"



Om jag nu inte skulle våga stå för det jag tycker så skulle jag verkligen inte skriva ut det på internet.

För om det är nån som inte står för sina åsikter eller kommentarer så måste det ju vara du? Med tanke på att du ej anger ditt namn osv.



Sak samma.



Tack iaf för dina kommentarer :D Tro det är ej men dom gjorde min dag. :D

Ha det så bra






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

★ Big Fattie ★

٩(●̮̮̃•̃)۶ Livin' on the fat side ٩(●̮̮̃•̃)۶

RSS 2.0